EenVandaag gaat deze zomer weer op pad. In een chique wagen. Voor een picknick en een goed gesprek over het afgelopen jaar in ‘De zomer van’. Vanavond rijdt YouTube fenomeen Monica Geuze mee in de EendVandaag. 

Met honderdduizenden volgers op Youtube, Instagram, Facebook en Snapchat behoort de 22-jarige vlogster zonder twijfel tot de grootste social influencers van Nederland. 
Voor haar schare trouwe volgers post Geuze iedere dag - stipt om 8 uur - een vlog over haar avonturen in het dagelijks leven.

Make-up, ritjes door de Mcdrive, bad hair days en reizen naar de meest adembenemende plekken op aard zijn de rode draad in haar video’s. Het gaat over alles en tegelijkertijd over niets. Er is weinig dat ze niet deelt met haar volgers. Ze is hét voorbeeld voor een nieuwe generatie die niet meer naar de televisie kijkt, maar naar YouTube. In een onderzoek van Deloitte werd Geuze zelfs genoemd als één van de invloedrijkste personen op het uitgavepatroon van kinderen van 10 tot 12 jaar. 

Dit jaar verscheen er een heuse autobiografie van de 22-jarige (!) vlogster. Op ouderwets papier. En toch een instant hit in de bestsellerlijsten, die ze tot op de dag van vandaag weet te domineren. In nog geen paar jaar tijd is ze uitgegroeid tot het merk Monica Geuze. Wat is het geheim van haar online succes en hoe ziet haar toekomst er uit? In de EendVandaag een gesprek over haar bekendheid, over hoeveel geld er met vloggen te verdienen is en waarom mensen toch blijven kijken.

Kijk hier het hele interview met Monica Geuze: "Er zijn ook heel veel mensen die het totaal niet interessant vinden wat ik allemaal laat zien"

In één van haar vlogs laat Monica zien hoe de opnames voor deze serie gingen